Verovering van de Duitse markt met gerichte online marketing.
Bootzeil is een innovatief bedrijf dat zich richt op de productie van op maat gemaakte hoezen en zonwering. Het bedrijf is in 2006 opgericht door Michiel Stokman uit frustratie over het vinden van een goede en betaalbare boothoes. Hij ontwierp zijn eigen zeil dat zijn moeder in elkaar stikte. Het kostte de nieuwe naaimachine van zijn moeder, maar het eerste Bootzeil was een feit. Vanaf het begin was het bedrijf gericht op innovatie en vakmanschap. Door de jaren heen is Bootzeil uitgegroeid tot een marktleider in de productie van hoezen en zonwering.
Bootzeil succesvol over de grens: een sterke entree op de Duitse markt.
Om de stap naar de Duitse markt succesvol te maken, hebben we de website van Bootzeil volledig aangepast aan de wensen van de Duitse doelgroep. Denk hierbij aan vertalingen, maar ook aan culturele nuances en lokale voorkeuren die het vertrouwen en de gebruikservaring versterken. Daarnaast ontwikkelden we een gerichte Google Ads-campagne, specifiek afgestemd op relevante zoektermen binnen Duitsland. Hiermee konden we Bootzeil positioneren als een betrouwbare en hoogwaardige leverancier van maatwerk zeiloplossingen. Om de visuele uitstraling van het merk extra kracht bij te zetten, organiseerden we een professionele foto- en dronefotoshoot. De beelden tonen de zeilen in volle glorie en worden ingezet in online advertenties om zowel kwaliteit als sfeer over te brengen.
Meer omzet in Nederland
Van de omzet in Duitsland
Nog steeds niet helemaal overtuigd?
”Ik werk inmiddels al meer dan 3 jaar samen met De Marketing Menukaart. Het zijn ambitieuze en bevlogen jongens die mij overal bij helpen. Wat ik vooral fijn vind is dat ze alles zo duidelijk uitleggen. Ik heb daardoor zelf ook veel marketing kennis opgedaan.”
Martine
Mede-eigenaresse
